lauantai 12. toukokuuta 2007

Apua, olen tehnyt jotain väärin

Vasemmalla olevan sukan varren olen neulonut vappuna, tänään sitten aloittelin sukkaan toista mallikertaa ja se ei näyttänyt oikealta joten purin sen (silmukka silmukalta). Päätin aloittaa mallikuvion toiseen sukkaan ja puolessa välissä mallikuviota olin taas ihmeissäni, tyhmyyksissäni tein kokonaisen mallikerran. Mitä olen tehnyt väärin kun sukka ei ole ensimmäisen kanssa identtinen?

Purkuunhan tuo menee jossain vaiheessa, silmukka silmukalta purkaminen vaan on niin hidasta etten taida tänään aloittaa. Olen seurannut ohjetta viivoittimen kanssa ja laskenut silmukoita puoliääneen. Miten osasin tehdä tuon ensimmäisen oikein kun en nyt osaa sitten millään? Auttoiko vapun kuohuviini tai sima suoritustani enemmän kuin kuvittelenkaan? Jostain syystä osasin tehdä a- ja c-kaaviot ihan oikein, mutta b ja d eivät onnistu sitten millään. Tarkoitus oli tehdä sukkia Euroviisuja kuunnellessa, mutta en taida pilata iltaani yrittämällä turhaan.

5 kommenttia:

Taija K kirjoitti...

Näyttäisi kuin kierrot olisi jotenkin väärillä kohdilla. Ikävä sanoa, mutta virhe on alkanut melkein heti joustimen jälkeen, ja varmaan kannattaisi purkaa kokonaan sinne asti. Ei ole niin hidastakaan :o( Tsemppiä!

Hanna kirjoitti...

En kyllä uskalla päästää silmukoita irti, sillä en usko saavani niitä kaikkia kiinni. Olen laskenut silmukoita moneen kertaan (purkanut aina välillä) ja aina tulos on tuo, kahdessa sukassa, taitaa olla toivoton urakka minulle.

Pistän sukat jäähylle, josko jonain päivänä jaksan purkaa ja aloittaa alusta, tai sitten teen tuosta langasta jotain aivan muuta.

Villilanka kirjoitti...

Älä ihmeessä luovuta, osaat kyllä! Olethan tuon ensimmäisenkin tehnyt. Kerran se vain kirpaisee, vaikka purkaisit kokonaan, mikäli et saa silmukoita enää puikolle. Valmis työ palkitsee lopulta.

Outi kirjoitti...

Kovin hyvin ei täältä käsin tietenkään osaa auttaa, mutta mun mielestä näyttää että tuossa on jotenkin liikaa nurjaa. Katselin aikani tuota ekaa kuvaasi b-kaaviosta, ja ne varsinaiset kierrot näyttää paremmilta, mutta "siirtymät" niiden välillä ovat kadonneet johonkin nurjaviidakkoon. Olisivatko ne twistit voineet mennä jotenkin väärin päin niin että nurjat ovat päällä?

Älä nyt ihmeessä vielä luovuta :)

Hanna kirjoitti...

Kokeilin illalla varovasti mallikuviota ja silmukat ovat kyllä oikeilla paikoillaan, mutta jotenkin nuo nurjat ovat liiaksi näkösällä, täytynee katsella tuota käännöstä todella tarkkaan etten vain tee mitään ylimääräistä kääntöä.