tiistai 1. toukokuuta 2007

Leveä

Resorin jälkeen kymmenkunta kerrosta ja liian leveä. Tykkään tyköistuvista sukista, joten jotain piti tehdä. Purin resoriin asti, poimin silmukat ja jatkoin 1,75 mm metallipuikoilla. Eli resori bambukakkosilla ja loput metallisilla 1,75 mm. Muistuttakaa tästä sitten sinä kauniina päivänä joskus (kaukaisessa) tulevaisuudessa kun vihdoinkin pääsen toisen sukan kimppuun.

On kyllä aika ähellystä nuo ensimmäiset kerrokset - mutta heti helpottaa kun alkaa hahmottaa kuviota, eikä tarvitse vilkuilla chartteja ihan niin paljon. Piti kuitenkin värittää erivärisillä puuväreillä chartin eri merkit jotta hahmotus tapahtuisi vähän nopeammin...

1 kommentti:

Hanna kirjoitti...

Minä olen saanut neulottua 6 kerrosta kuviota ja nostan hattua teille pidemmällä oleville. Lisäyskerroksia (molemmissa sukissa on jo 96 silmukkaa) tein hartaasti ja purinkin pariin kertaan, pieni huolimattomuus ja silmukoita puuttui.

Ensimmäinen kuviokerros vei (purkamisineen) aikaa toista tuntia ja aloin olla valmis luovuttamaan. Nyt hiljalleen pääsen eteenpäin, jos hyvin käy niin joulusuklaita syön suklaasukat jalassa. Olen arka pudottamaan silmukoita, etenkin A- ja C-kaavioiden silmukoiden pudottaminen saa sydämen tykyttämään ja kädet hikisiksi.

Olen minä joskus aikaisemminkin palmikoita tehnyt, mutta olen tottunut käyttämään apupuikkoa, ilman sitä tunnen oloni orvoksi ja sen kanssa kömpelöksi. Toivottavasti palmikot alkavat kääntyillä helpommin kunhan sukat etenevät pidemmälle.